Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Zit je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

> Ik wil meer weten over BoekenCadeau

  

Wat is BoekenCadeau precies?

»  BoekenCadeau is dé cadeaukaart voor de echte boekenliefhebber. Met BoekenCadeau geef je de boekenliefhebber de mogelijkheid om een keuze te maken uit een aanbod van meer dan 100.00 boeken.

 

Waar kan ik BoekenCadeau kopen?

»  Je kunt BoekenCadeau bestellen via deze website. Daarnaast is De BoekenCadeaukaart te koop bij verschillende supermarkten en tankstations.

 

In welke waarden is BoekenCadeau verkrijgbaar?

»  Je kunt elk willekeurig bedrag kiezen vanaf minimaal € 5,00 tot maximaal € 150,00. Op BoekenCadeau is BTW niet van toepassing.

 

Welke producten kan ik met BoekenCadeau kopen?

»  U vindt in ons aanbod alle categorieën. Van romans tot studieboeken en van resigidsen tot stripboeken. Deze producten zijn te koop in onze webshop.

 

Waar kan ik BoekenCadeau inwisselen?

»  De BoekenCadeaukaart is alleen te besteden in onze webshop

 

Hoe lang is BoekenCadeau geldig?

»  BoekenCadeau heeft een geldigheid van 1 jaar na uitgifte. De geldigheid van je BoekenCadeau kun je bekijken in de saldochecker.

 

Kan ik mijn BoekenCadeaukaart verlengen?

»  Het is niet mogelijk om uw BoekenCadeaukaart te verlengen

 

> Ik heb een vraag over het kado geven van BoekenCadeau

 

Hoe kan ik BoekenCadeau kado geven?

»  BoekenCadeau geef je eenvoudig kado door één van onze verkooppunten te bezoeken of te bestellen op deze website. BoekenCadeau kun je opwaarderen in ieder willekeurig bedrag vanaf € 5,- tot maximaal € 150,-. Je ontvangt er een mooie geschenkverpakking bij met daarin ruimte voor een leuke persoonlijke boodschap.

 

Hoe kan ik BoekenCadeau betalen?

»  Via iDeal. Je betaalt via internet bankieren van je eigen bank eenvoudig, betrouwbaar en snel. Zakelijke bestellingen kunnen daarnaast ook per factuur worden voldaan.

 

Wat is de levertijd van een BoekenCadeau?

»  Je bestelling wordt geleverd nadat de betaling voldaan is. Wanneer je op werkdagen voor 16.00 uur besteld en betaald hebt, dan heb je je BoekenCadeau de volgende dag in huis! Voor de bestellingen in onze webshop geldt een levertijd van 3-5 werkdagen.

 

Kan ik BoekenCadeau ook per email ontvangen?
»  Nee, op dit moment hebben wij nog geen digitale versie van BoekenCadeau die je per email kunt ontvangen. Zodra wij deze dienst aanbieden zullen wij dit duidelijk kenbaar maken.

 

Hoe wordt BoekenCadeau verzonden?

»  Je bestelde BoekenCadeau wordt via PostNL verstuurd.

 

Wat zijn de verzendkosten?

»  Als je een BoekenCadeaukaart bestelt dan betaal je € 1,95 verzend- en administratiekosten. Ongeacht het aantal bestelde BoekenCadeaukaarten. De verzendkosten van uw bestelling bedragen € 2,95. Ongeacht het aantal bestelde boeken.

 

Moet ik betalen voor de verpakking?
»  Nee, de ‘standaard’ verpakking van BoekenCadeau is een mooie verpakking in het formaat van een enveloppe en deze wordt gratis geleverd.

 

Ik probeer een BoekenCadeau te bestellen, maar het gaat niet goed. Wat nu?

»  Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een mail naar info@boeken-cadeau.nl. Wij nemen binnen 3-5 werkdagen contact met je op!

 

Ik heb een BoekenCadeau besteld en betaald, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat nu?

»  Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een mail naar info@boeken-cadeau.nl. Wij nemen binnen 3-5 werkdagen contact met je op!

  

> Ik heb een vraag over het inwisselen van BoekenCadeau

 

Hoe kan ik het saldo van mijn BoekenCadeau opvragen?

»  Je kunt het kaartnummer, dat vermeld staat op de achterkant onder de barcode van je BoekenCadeau, invullen in de saldochecker om het saldo en de geldigheid van je BoekenCadeau op te vragen.

 

Hoe kan ik een BoekenCadeau inwisselen?

»  Ga naar de webshop op deze website. Zoek één of meerdere producten uit het assortiment uit en betaal middels je BoekenCadeau. In de webshop geef je bij betaalmethode aan dat je wilt betalen middels BoekenCadeau, vervolgens vul je het kaartnummer en de veiligheidscode / pincode (zie achterkant van je BoekenCadeau, rechts onder kraslaag) in. Afhankelijk van het totaalbedrag is de waarde van je BoekenCadeau toereikend of niet toereikend. Een eventueel restantbedrag betaal je middels iDeal eenvoudig bij.

 

Waar kan ik de veiligheidscode van mijn BoekenCadeau vinden?

» De veiligheidscode (ook wel pincode) kun je vinden op de achterkant van je BoekenCadeau. Kras het vakje rechts naast de streepjescode open en vind daar de 6-cijferige veiligheidscode.

 

 Kan ik meerdere BoekenCadeau's tegelijk inwisselen?

»  Jazeker! Vul je persoonlijke code en veiligheidscode in en klik op OK. Herhaal dit voor de overige BoekenCadeau's die je wilt besteden.

 

Kan ik met een BoekenCadeau meerdere producten kopen?

»  Dat kan. Na het bestellen van je eerste product, kun je de procedure herhalen voor een tweede product. Direct of op een later tijdstip. Je BoekenCadeau met het resterende tegoed blijft actief tijdens de geldigheidsperiode.

 

Moet ik BoekenCadeau in één keer besteden?

»  Nee, dat hoeft niet. Je kunt BoekenCadeau in meerdere delen besteden gedurende de geldigheidstermijn.

 

Kan ik een product uitkiezen dat duurder is dan de waarde van mijn BoekenCadeau?

»  Ja, dat kan. De waarde van je BoekenCadeau wordt dan in mindering gebracht op de prijs van het product. Het resterende bedrag kun je middels iDeal bijbetalen.

 

Kan ik ook e-books kopen met mijn BoekenCadeaukaart?

»  Ja, dat kan. Hierbij ontvangt u direct na betaling een link van het E-book in de bevestigingsmail

 

Kan ik mijn BoekenCadeau ook besteden bij één van de verkooppunten?

»  Nee, helaas. Deze winkels verkopen alleen BoekenCadeau, zij accepteren deze cadeaukaart niet als betaalmiddel.

 

Kan ik mijn BoekenCadeau voor contant geld inwisselen?

»  Nee, BoekenCadeau kan uitsluitend worden ingewisseld voor een product.

 

Kan ik ook zonder een BoekenCadeau  een product bestellen?

»  Jazeker! Producten zijn los te bestellen, voor jezelf of om kado te geven aan een ander.

 

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

»  Van al onze producten staat de prijs inclusief BTW vermeld. Cadeaukaarten / cadeaubonnen zijn vrijgesteld van BTW.

 

Hoe worden de bestelde producten in de webshop verzonden?

»  Je bestelde producten worden door onze partner (leverancier) aan je toegestuurd. Binnen de afgegeven levertijd (zie hiervoor de bevestigingse-mail) wordt het product verstuurd. 

 

Hoe snel worden bestelde producten geleverd?

»  Producten worden binnen enkele werkdagen bezorgd tenzij anders vermeld op de bestelbevestiging.

 

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn bestelling!

»  Stuur een mail aan info@boeken-cadeau.nl of maak gebruik van het contactformulier.

 

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

»  Je kunt middels een BoekenCadeau of via iDeal betalen.

 

> Ik heb een probleem met het inwisselen van BoekenCadeau

 

Het lukt me niet om mijn BoekenCadeau  in te wisselen op de webshop. Wat te doen?

»  Dan kun je de volgende zaken even controleren:

1. Is de kaart nog geldig en staat er nog saldo op je BoekenCadeau? Check het saldo en de geldigheid in onze saldochecker

2. Heb je de code en de veiligheidscode achterop de BoekenCadeau juist overgenomen?

Indien je beide vragen met ‘Ja’ kunt beantwoorden neem dan contact op met ons via het contactformulier.

 

Mijn BoekenCadeau is ernstig beschadigd. Wat moet ik doen?

»  Er bestaat een kans dat de magneetstrip van uw Boeken Cadeau is beschadigd. Wanneer uw kaart beschadigd is, kunt u een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen, samen met uw adresgegevens. Wij lezen de kaart dan uit en sturen u een nieuw exemplaar. U kunt ons mailen op: info@boeken-cadeau.nl 

 

> Ik heb een vraag over het retourneren of ruilen van mijn bestelling

 


Het artikel dat ik ontvangen heb is beschadigd,  kan ik het artikel ruilen voor een gaaf exemplaar?

»  Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen verzoeken wij je zo spoedig mogelijk een melding te maken aan retouren@boeken-cadeau.nl met de omschrijving van de beschadigingen en om welke artikelen het gaat. Doe dit in ieder geval binnen 3 werkdagen vanaf de datum op de pakbon. U ontvangt binnen 1 werkdag een bevestiging van ons en informatie over de verdere afhandeling.

 

Het artikel dat ik ontvangen heb is niet naar wens, kan ik het terugsturen?

»  Als een artikel niet aan je verwachting voldoet en je wilt het retourneren, kan dit binnen 3 werkdagen aan ons gemeld worden via retouren@boeken-cadeau.nl. Deze termijngaat in op de datum die je kunt vinden op de pakbon. Vermeld in deze email de ISBN-code van het artikel dat je wilt retourneren, de reden van retour en het eenheidsnummer van de bestelling (deze vind je bovenaan de pakbon). U ontvangt binnen 1 werkdag een bevestiging van uw aanmelding. Na bevestiging kan het artikel direct (binnen 8 dagen na dat datum op de pakbon) worden geretourneerd naar CadeauConcepten B.V., t.a.v. BoekenCadeau, Asterweg 20 B2, 1031HN Amsterdam. De verzendkosten voor het retour sturen zijn voor je eigen rekening. Frankeer voldoende. Eventuele strafport voor te laag of niet gefrankeerde post van retourzendingen nemen wij niet voor onze rekening.

E-books kunt u vanwege de aard van het product niet retourneren, ook kan een bestelling niet geannuleerd worden. De reden hiervoor is dat er direct een link aan u verstuurd wordt, zodra de betaling binnen is.

 

Ik wil mijn bestelling retourneren. Krijg ik dan geld terug of een nieuw BoekenCadeau?

»  Afhankelijk van de wijze van betaling van je bestelling krijg je of het bedrag op je rekening gerestitueerd, of een nieuwe BoekenCadeaukaart ter waarde van het geretourneerde artikel. Een combinatie is ook mogelijk: het bedrag betaald via iDeal wordt altijd eerst teruggestort, de BoekenCadeaukaart bevat dan nog de rest van het terug te ontvangen bedrag. Het restitueren van iDeal-betalingen vindt plaats binnen 10 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen. Een nieuw BoekenCadeau ontvang je binnen 1 werkdag na ontvangst van de retourzending per email.

 

Ik wil mijn bestelling ruilen. Kan dit?

»  Als je een artikel wilt ruilen, kun je het retour zenden volgens de hierboven vermelde retourprocedure. Nadat wij het boek retour hebben ontvnagen, ontvang je een nieuwe BoekenCadeau waarmee je het gewenste artikel kunt bestellen in onze webshop.

 E-books kunt u vanwege de aard van het product niet ruilen. De reden hiervoor is dat er direct een link aan u verstuurd wordt, zodra de betaling binnen is.

 

> Zakelijke bestellingen

 

Hoe bestel ik BoekenCadeau voor mijn bedrijf?

»  Voor meer informatie over BoekenCadeau als zakelijk cadeau of zakelijke bestellingen kun je contact op nemen met BoekenCadeau via info@cadeauconcepten.nl.nl.

 

Kan ik mijn bedrijfsnaam of logo op de verpakking laten zetten?

»  Je kunt de verpakking van BoekenCadeau op geheel eigen wijze invullen. Ook voor maatwerk oplossingen kun je contact opnemen met BoekenCadeau via info@cadeauconcepten.nl.

 

 

> Overige vragen

 

Ik ben per ongeluk mijn BoekenCadeau kwijtgeraakt. Wat nu?

»  Het is je eigen verantwoordelijkheid om BoekenCadeau goed en veilig te bewaren, je kunt geen aanspraak maken op compensatie.

 

> Ik heb een klacht of opmerking

 

Waar kan ik met mijn klacht of opmerking terecht?

»  In het geval je een klacht of opmerking hebt over BoekenCadeau neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen je klacht binnen 3-5 werkdagen in behandeling nemen en je van een antwoord voorzien.

 

 

Is je vraag nog niet beantwoord? Neem contact met ons op via ons contactformulier. Wij zullen je vraag binnen 3-5 werkdagen in behandeling nemen en je van een antwoord voorzien.